لینکسازی یکی از عمده تکنیکهایی است که در بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بکار میرود. لینکها برای موتورهای جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایتهایی با بک لینکهای بیشتر، جایگاههای بهتری نیز بدست میآورند. Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته میشود که در دنیای فیلم و کتابهای تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسانها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبیها که نه مردهاند و نه زنده بکار میرود.
- بسیاری از وبمسترها و صاحبان وبسایت ها، اطلاعات چندانی دربارۀ سئو ندارند و ما قصد داریم در این راهنما به شما کاربران عزیز کمک کنیم.
- دسته ای از کد هاست که نشان دهنده خطا در دریافت اطلاعات از یک صفحه است.
- اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید.
چند ماه پیش میلیونها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وبسایتها از طریق موبایل صفحات را بازدید میکنند و جستوجو در موبایل روبه افزایش است. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری میشود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، میتواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چراکه اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. دوره راهاندازی کسب و کار آنلاین در 29 دقیقه به شما کمک می کند تا بتوانید یک وب سایت فروشگاهی با وردپرس راه اندازی کنید.
افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد. سئو و بهینهسازی سایت یکی از ابزارهای موجود برای رشد در بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ابزارهای دیگری همچون شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات بنری نیز در بازاریابی تاثیرگذار خواهند بود، اما هیچ یک به اندازه سئو، شما را در معرض کاربران هدف قرار نمیدهد. سعی نمایید که کاربران هدف خود را بشناسید و بیشتر روی آنها تمرکز کنید و برای آنها تولید محتوا انجام دهید. به عنوان مثال؛ اگر در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا انجام میدهید، تولید محتوا میبایست مناسب این سنین باشد و یا اگر حوزه کسب و کار مربوط به آموزش است میبایست کمی رسمیتر اقدام به تولید محتوا کنید.
یکی دیگر از چکلیستهایی که باید بهعنوان مدیر سایت و یا کارشناس سئو بدانید چک لیست مربوط به سئو محتوا داخلی سایت است. وقتی استراتژی خود را مشخص کردید طبق آن میتوانید گام به گام پیش بروید و با استفاده از یک سری ابزارها میتوان سایت خود را آنالیز کنید و نتیجه را ببینید. این آپدیت میتواند معنای کلمات را با بررسی لغات قبل و بعد آن و بدون ترجمه کلمه اصلی حدس بزند. این آپدیت به این صورت بود که به سایتهایی که جستجو را برای موبایل سادهتر میکردند امتیاز بیشتری میداد. این آپدیت بهمنظور اهمیت روزافزون موبایل در زندگی انسانها ایجاد شده بود.
وبلاگ یوآست
به همین دلیل است که توصیه میکنیم قبل از یادگیری سئو کمی طراحی سایت و کدنویسی را بلد باشید. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از سئو فنی به شما ارائه بدهیم میتوانیم بگوییم؛ تمامی اقداماتی که برای بهبود مشکلات فنی سایت مطابق با الگوریتمهای گوگل انجام میشود سئو فنی نامیده میشود. توجه به واکنش گرا بودن سایت، بررسی کدها و مشکلات مربوط به ایندکس نشدن صفحات در سئو فنی بررسی میشود. اگر هر کاری که از دستتان برمیآید برای بهینه سازی سایت و ساختن برند خود انجام دهید و محصول یا خدمات با کیفیتی هم داشته باشید، غیرممکن است که گوگل پاداشی را که لایقش هستید، به شما ندهد.
وقتی شخصی جستجویی را انجام میدهد، موتورهای جستجو ایندکس خود را میگردند تا محتواهای مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتواها را به امید آنکه به سوال شخص جستجوگر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست میکنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی مینامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هرچه یک وبسایت بالاتر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوای آن را مرتبطتر با جستجوی شخص میداند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبطترین نتایج شروع و به نامرتبطترین نتایج ختم میشود.
سئو چیست؟ بررسی تمامی مفاهیم و اصول سئو
سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد
اگر سرعت سایت شما کند باشد به احتمال زیاد برخی از بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی میتواند باعث شود سایت شما به صفحه اول سرچ گوگل راه یابد. البته علاوه بر تمامی نکات بیان شده، نکات دیگری نیز هستند که استفاده از سرچ کنسول میتواند آنها را محقق سازد. در حالی که سئو کلاه سفید اینچنین نیست و شما میتوانید از طریق روشهای اخلاقی سئو سایت را انجام دهید و در گوگل رتبه بگیرید. سرمایه گذاری که برای طولانی مدت سبب میشود تا سئوی سایت شما رشد کرده، در موتور جستوجوگر گوگل دیده شوید و به مرور به عنوان رتبههای بالا در جستوجوی گوگل باقی بمانید. گوگل محبوبترین موتورجستجو است و 90.8 درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد اما بینگ و یاهو تنها 4.6 درصد از بازار جستجو را تشکیل میدهند.
این بخش ها به صورت غیرمستقیم بر روی اعتبار وب سایت شما تاثیر گذار هستند. نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید. اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید. در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند.
انتشار محتوای شما در پلتفرمهای اجتماعی باعث افزایش نشر و شناختهشدگی محتوا میشود و این میتواند منجر به بهبود رتبهبندی صفحات وبسایت شما در موتورهای جستجو گردد. همچنین، لینکهای ارجاعی از شبکههای اجتماعی میتوانند به افزایش اعتبار سئوی وبسایت شما کمک کنند. در نتیجه ی درست انجام این تکنیک ها، می توانید در جستجوی کلمات و عبارات کلیدی مختلف رتبه های بهتری را در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنید. سئو یا SEO مخفف کلمۀ Search engine optimization به معنی بهینهسازی سایت (برای) موتور های جستجو ست.
البته لینکسازی خارجی جزو سئو خارجی محسوب میشود و همانطور که بارها بیان شده است، سئو خارجی هنگامی تاثیرات خوبی دارد که سئو داخلی به بهترین شکل ممکن پیاده شده باشد. پس قبل از لینکسازی خارجی برای صفحات، سئو و لینکسازی داخلی خود را بهینه نمایید. برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده میکنند.