تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) به زبان ساده

باید بدانید؛ در گوگل ادوردز تبلیغکنندگان برای نمایش نسخهای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب هزینه می پردازند. گوگل ادوردز مشخص می کند که چه کسی محصولات شما را جستجو می کند. بنابراین در صورتی که کمپین تبلیغاتی خود را روی کلماتی بسته باشید که رقابت زیادی داشته و گرانقیمت باشند، ریسک بالایی روی بودجه تبلیغاتی خود کردهاید.این هزینه با توجه به ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی برای ایرانیان به مراتب بسیار گرانتر خواهد بود. تبلیغاتی که بصورت Display Ads انجام می شود غالبا بصورت عکس هستند و باعث می شود توجه کاربران از محتوای سایت به تبلیغ شما متمرکز شود و احتمالا ترغیب شود روی آن کلیک کند. عناصر دیگری هم هستند که شما باید آنها را تنظیم کنید. از مهمترین تفاوتهای این تبلیغ با گوگل ادز میتوان به این مورد اشاره کرد که در سرویس تبلیغاتی گوگل کاربر با جستجو در گوگل دنبال موضوع و درخواست خاصی است و با چند سرچ به تبلیغات گوگل میرسد؛ اما در شیوه تبلیغاتی همسان، این تبلیغات در حالی پیش چشم مخاطب قرار میگیرند که کاربر دنبال آنها نبوده است.

در این شیوه اغلب اوقات هزینهای که پرداخت میکنید، بسیار گران است و نسبت به مخاطبی که برایتان میآورد، به صرفه نیست. پرداخت هزینه تبلیغات گوگل ادز با کارت بین الملی معتبر و به صورت ارز امکان پذیر می باشد و اگر این امکان را ندارید باید آن را از طریق پارتنر معتبر گوگل در ایران انجام دهید. بنابراین بدیهی است که نرخ تبدیل در سرویس تبلیغاتی گوگل بسیار بیشتر از تبلیغات همسان خواهد بود. شما با استفاده از گوگل ادز می توانید در همه سایت هایی که در بالا گفته شد به صورت های مختلفی از جمله تبلیغات متنی در موتور جستجو، تبلیغات بنری در جایگاه های مختلف تعبیه شده، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات ویدیویی و … آخرین و البته بهینهترین روش پرداخت در تبلیغات بنری هم پرداخت به ازای کلیک است که در این حالت شیوه پرداخت مانند گوگل ادز خواهد بود.

تبلیغات گوگل ادز چیست

با کمک تبلیغ در گوگل میتوانید بازدید سایت خود را افزایش و هزینه های تبلیغات خود نحوه کار با گوگل ادز را کاهش دهید. تبلیغات ارزان گوگل با افراک! برای مثال شما میتوانید فضاهای تبلیغاتی مختلف صفحات یک سایت را به صورت ماهانه یا هفتگی اجاره کنید و با پرداخت یک مبلغ ثابت برای مدت مشخص، این فضا را برای نمایش بنر تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار دهید. این گروه از مخاطبان عموما اعتمادی به نتایج تبلیغاتی گوگل ندارند. اما می توانید برای کمپین خود بودجه ماهیانه تعیین کنید تا گوگل با تقسیم بندی بودجه در طول ماه، آن را به بهترین شکل استفاده کند. بازاریابی اینترنتی امروزه توانسته در بسیاری از حوزه های کاری نفوذ کند و باعث پیشرفت شود.

بیشتر افراد نمیدانند چگونه این کار را انجام دهند.

فلسفه این روش تبلیغات در این گوگل این است که هر چقدر که یک تبلیغ در گوگل بیشتر مورد توجه واقع شود و کلیک بیشتری دریافت کند، احتمال رسیدن به اهداف بازاریابی آن مانند تبدیل بازدیدکننده به مشتری، فروش محصول، ثبت نام در لیست و غیره نیز بالاتر خواهد بود. حالا که سرویس تبلیغاتی گوگل را به خوبی شناختید و از مزایا و معایب آن مطلع شدید، شاید بخواهید به جای آن از یک شیوه دیگر برای تبلیغات خود استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل مدت هاست در جهت توسعه کسب و کار خود در حوزه تبلیغات که مهمترین منبع درآمد این شرکت است اقدام به راه اندازی یک سرویس تبلیغات آنلاین به نام Google AdWords کرده است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد شما را با این سرویس بیشتر آشنا کند. تنها فرق ظاهری این لینک ها با لینک های غیر تبلیغاتی (ارگانیک) کلمه بولد شده Ad در کنار آن ها است.

سایت گوگل ادز

در این تبلیغات یک ویدئوی کوتاه ۱۵، ۳۰ یا ۶۰ ثانیهای به طور خودکار پیش از پخش فیلم یا ویدئوی اصلی به مخاطب نمایش داده خواهد شد. ازآنجاکه مخاطب به تماشای ویدئوی موردنظر خود علاقهمند است، اجرای این تبلیغ پیش از نمایش محتوای دلخواه کاربر باعث میشود افراد خواهناخواه به تماشای این تبلیغ بنشینند، حتی اگر تنها برای چند ثانیه باشد. وارد کردن اطلاعات اعتباری کارت در ایران قابل انجام نیست به همین دلیل می توانید با متخصصان جاب تیم ارتباط برقرار کنید تا از این گزینه برخوردار شوید و بتوانید تبلیغ خود را راه اندازی کنید. در نتیجه قیمت مناسب، امکان انتخاب مخاطب هدف، عدم اجبار در نمایش تبلیغات به مخاطب، افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و ایجاد ارتباط مثبت بین مخاطب و برند از مزایای تبلیغات گوگل ادز در مقایسه با تبلیغات پری رول است.

یکی دیگر از رایجترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری است. در این میان تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) یکی از بهترین، سریعترین و کارآمدترین انواع تبلیغات محسوب میشود که افراد زیادی را به جذب کرده است. هریک از انواع تبلیغات آنلاین به دلایل مختلفی مانند هزینه مقرونبهصرفهتر، امکان انتخاب نسبی مخاطبان هدف و بررسی و تحلیل نتیجه تبلیغات نسبت به انواع تبلیغات آفلاین مانند بیلبوردها، تبلیغات در روزنامه و مجلات و… از مهمترین قابلیتهای تبلیغات آنلاین نسبت به آفلاین (بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیون، مجله و…) امکان اندازهگیری و سنجش میزان موفقیت تبلیغات است.

در نتیجه در مقایسه این شیوه با گوگل ادز میتوان گفت امکان انتخاب روشهای پرداخت مختلف باعث شده تبلیغات بنری از نظر پرداخت، انعطافپذیری بالاتری نسبت به تبلیغ گوگل ادز داشته باشند، اما در نهایت شیوه پرداختی گوگل ادز همچنان امتیاز بالاتری دارد. در این راه تیم حرفه ای دپارتمان افراک که پارتنر رسمی گوگل برای تبلیغ در گوگل ادز است، به صورت تخصصی به شما کمک کرده تا کسب و کار خود را توسعه دهید. البته حتماً در جریان هستید که نمیتوانید از داخل ایران به صورت مستقیم پرداختی به گوگل داشته باشید. و گوگل ادوردز با توجه به بودجه شما این تقسیم بندی را انجام می دهد. همانطورکه گفته شد در این حالت شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت میکنید؛ اما در اغلب شیوههای تبلیغات آنلاین بدون در نظر گرفتن کلیک (چه مرتبط و چه غیر مرتبط) ناچار به پرداخت میلیونها تومان پول خواهید بود.یکی دیگر از نقاط قوت تبلیغات گوگل ادز در حوزه مدیریت مالی، امکان تعیین سقف بودجه تبلیغاتی روزانه در کمپینهاست.

وبسایتها و رسانههایی که به عنوان شریک به گوگل کمک میکنند تا به تعداد بالایی کاربر فعال در سطح اینترنت دسترسی داشته باشند. ”. عبارت PPC مخفف Pay-Per-Click است؛ یعنی گوگل بهازای هر کلیکی که کاربر روی کلمه کلیدی شما انجام میدهد، از شما پول دریافت میکند. به لیست کلمات کلیدی که در بالا قرار داده شده است، نگاهی دیگر بیندازید. یکی دیگر از شیوههای پرداختی در این روش، پرداخت به ازای Impression است. در این حالت شما به صورت دستی برای تک به تک عبارات کلیدی، قیمت تعیین میکنید. پس باید بر اساس بودجه خودتان تا حد امکان از به کارگیری عبارات مبهم، اجتناب کنید.

پس بد نیست نگاهی هم به جایگاه سایر روشهای تبلیغاتی در برابر Google Ads داشته باشیم. به این ترتیب هر روز فقط بودجه مشخصی از شارژ اکانت شما مصرف خواهد شد و پس از آن مابقی بودجه برای روزهای آتی باقی خواهد ماند. عدد ایمپرشن و هزینه مربوط به آن در این روش پرداخت برای هر سایت متفاوت است که به تناسب تعداد ورودی، کلیک و نرخ تبدیل اعلام میشود. همانطور که میدانید در تبلیغات گوگل ادز پرداخت هزینه به ازای کلیکهاست. دلیل استفاده از گوگل ادز چیست؟ مرتبط بودن تبلیغ در گوگل ادوردز چیست؟

سایت اصلی گوگل ادز

حتی شما میتوانید با اسکریپتهای Alert مثل Account Anomaly Detector کاری کنید تا وقتی آمار عملکرد اکانت شما به طور قابل توجهی تغییر یافت، یک ایمیل برای شما ارسال شود. همچنین بررسی و تحلیل گزارشهای تبلیغات گوگل ادز و اعمال نکات مهمی که از بررسی این گزارشها به دست میآید، میتواند در اجرای کمپینهای بعدی باعث عملکرد بهینهتر شما شود. گوگل ادز تخمین میزند که چگونه افزونهها و سایر قالبهای تبلیغاتی که استفاده میکنید بر عملکرد تبلیغ شما تأثیر میگذارند. سادهترین احتمال این است که شاید چیزی را فراموش کنید. بیشتر افراد نمیدانند چگونه این کار را انجام دهند. با وجود این تبلیغات بنری هنوز هم یکی از جذابترین و کارآمدترین انواع تبلیغات است که خیلی از افراد از آن استقبال میکنند. این نوع تبلیغات به حدی میان مشاغل جا افتاده که همه سعی دارند به طریقی در بسترهای آنلاین، فضای وب یا شبکههای اجتماعی محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

نحوه کار با گوگل ادز

این مبلغ هم با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند ترافیک ورودی سایت، محل قرارگیری تبلیغات بنری و… تبلیغات نیتیو به گروهی از تبلیغات گفته میشود که میان یا انتهای مطالب سایت نمایشدهنده قرار گرفته و به دلیل داشتن ظاهری مشابه، یکپارچه و همسان با مطالب و آیکونهای سایت، شکل تبلیغاتی مستقلی ندارند. تبلیغات جستجو، همان تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشوند؛ اما تبلیغات دیسپلی ادز، تبلیغاتی هستند که در سایتهای پارتنر گوگل و اپلیکیشنهای واقع در شبکه Display گوگل نمایش داده میشوند. استراتژی بهینه ای که می توانید برای استفاده از سرویس گوگل ادوردز اتخاذ کنید، این است که مدتی با استفاده از google ادوردز به صفحه اول موتور جستجو آمده و آمار بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

ثبت نام در گوگل ادز در بخش لوکیشن All countries and territories را انتخاب می کنیم تا تبلیغات همه جا نمایش داده شود. اگر در تبلیغات گوگل ادز فراموش کنید کمپینی را که طراحی و پیادهسازی کردهاید، غیر فعال کنید، احتمال دارد این موضوع هزینه سرسامآوری برای شما به بار آورد و همه شارژ اکانتتان را استفاده کند. پس از نمایش اجباری چند ثانیه از این ویدئوی تبلیغاتی، مخاطب میتواند انتخاب کند از این تبلیغات پرش کرده و به ویدئوی اصلی برسد یا برای کسب اطلاعات بیشتر روی صفحه فرود تبلیغات ویدئویی پری رول کلیک کرده و وارد آن شود. این تبلیغات شامل متن ساده، تبلیغات رسانه ای غنی با نمایش تصویر، تبلیغات فلش یا ویدئویی است.

این سرویس نقاط قوت، امکانات و قابلیتهای مختلفی دارد که کار با آن را بسیار راحت و البته کارآمد کرده است. گوگل ادوردز (Google AdWords) یک سرویس تبلیغات برخط یا آنلاین محسوب می شود که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است . در تبلیغات همسان شیوه پرداخت مانند تبلیغات گوگل ادز به شکل پرداخت به ازای کلیک است و در قبال نمایش تبلیغات در سایت هزینهای دریافت نمیشود. همچنین از دیگر تفاوتهای این دو شیوه تبلیغاتی میتوان به گزارشهای بسیار جامع، کامل و جزییات کاربردی در گزارشهای مربوط به تبلیغات گوگل اشاره کرد. هر چه این میزان ارتباطات بالا باشد کاربران از صفحه شما رضایت بیشتری خواهند داشت. همچنین تماشای اجباری ویدئوی تبلیغاتی ابتدای محتوای اصلی هرچند باعث افزایش نرخ درگیری مخاطب و آگاهی از برند بیشتر میشود، اما در نهایت محبوبیت برند را کاهش خواهد داد، در حالی که تبلیغات گوگل ادز هیچ اجباری همراه ندارند و علیرغم میل مخاطب به اون نشان داده نخواهند داشت.

پس این شیوه تبلیغات در ذات خود چندان بد نیست، اما استفاده از آن شرایط، هوشمندی، تسلط و دقت بسیار بالایی را میطلبد. شما میتوانید به تناسب نتیجه تحلیل و بازخورد تبلیغات یکی از دو شیوه را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. این پلتفرم مشابه گوگل ادسنس میباشد با این تفاوت که شما به جای سایت تبلیغات را در اپلیکیشن خود نمایش میدهید. در نتیجه احتمال اینکه مخاطب روی چنین تبلیغی کلیک کند، بیشتر است.این شیوه تبلیغاتی هم به صورت عادی (نمایش تبلیغات به همه کاربرانی که به سایت مراجعه میکنند.) و هم به صورت ریتارگتینگ (نمایش تبلیغات فقط به کاربرانی که پیش از این حداقل یک بار به سایت مراجعه کردهاند.) قابل اجرا و پیادهسازی است. گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق، سرویس تبلیغات گوگل است که با استفاده از آن میتوانید تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل و شبکههای تبلیغاتی همکار آن نمایش دهید خدمات پرطرفدار گوگل ادز کداماند؟

درامد از گوگل ادز