6 گام فرایند بازاریابی محتوا

در این دوره شما با روش های مختلف تبلیغات آنلاین و آفلاین آشنا می شوید. اما تفاوت واقعی آن این است که شما با مشتری ها به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید و بر آنها تأثیر می گذارید. هر یک از این موارد جایگاه ویژه ای در تبلیغات آنلاین دارند و به دیده شدن کسب و کار شما کمک می کنند. برخی مشاورین دیگران بر کل استراتژی بازاریابی شما از ابتدا تا انتها نظارت خواهند داشت. بازاریابی محتوایی را میشود با یک اتوبوس و تبلیغات ppc را به جت شخصی از نظر زمان بازدهی تشبیه کرد. به همین دلیل اطلاع از نوع پشتیبانی مدرس، یکی از مهمترین مواردی است که هنگام انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه کرد. یکی از مواردی که در این روند مورد توجه قرار می گیرد ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. این نوع تبلیغات شامل تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون و یا رادیو است که معمولا در میان برنامه های پر طرفدار نشان داده می شود.

با توجه به این موضوع که تمامی مقالات این حوزه به زبان انگلیسی نوشته می شوند، اگر می خواهید مقالات را دسته اول مطالعه کنید باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مسائلی که در تبلیغات آنلاین باید به آن توجه شود موتور جستجوی گوگل است. بهتر است بدانید که سالیانه 2 تریلیون جستجو در موتور جستجو گوگل صورت می گیرد؟ هدف اولیه از ایجاد یک گزارش سئو این است که بفهمید مردم چه چیزی را جستجو می کنند، از چه کلماتی استفاده می کنند، دنبال چه راه حل هایی هستند و چه نوع محتوایی را می خواهند. متعلق به خود کسبوکار: به اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی خود مانند فیسبوک، توئیتر، لینکدین و اینستاگرام فرصتی سریع، قابل تنظیم و رایگان برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. بسیاری از کاربران برای جستجوی کالا و خدمات مورد نیاز خود به این پلت فورم ها اعتماد می کنند و اگر کسب و کار شما در این فضاها وجود داشته باشد، بی شک در معرض دید مشتریان قرار می گیرد!

را بررسی کرده و امتیاز شما را در میان دیگر سایتهای مشابه تخمین میزنند. بررسی های آماری نشان می دهند اگر سئو سایت به طور دقیق صورت گیرد نقش بسیار موثری در رشد کسب و کار دارد و می تواند سبب شود آن کسب و کار به یک برند حرفه ای تبدیل شود. طبق آمارهای منتشر شده از گوگل بیش از 30 درصد افراد وارد نتیجه اول میشوند و اگر با سایت و قیمتهای خوبی مواجه شوند با همان مجموعه کار میکنند و باقی افراد هم برای بررسی قیمت یا سایتهای دیگر به چند نتیجه بعدی مراجعه خواهند کرد و معمولا کسی به صفحه دوم گوگل نمیرود مگر در شرایط خیلی خاص و محدود! استفاده از فرمتهای مختلف و متنوع برای تولید محتوا هم نکته حائز اهمیتی است. در content marketing یا بازاریابی محتوا، عنصری که نقش اصلی را در بازاریابی به ویژه بازاریابی در بستر وب یا همان بازاریابی دیجیتال ایفا میکند، محتوا نام دارد.

بازاریابی محتوا

افراد و کاربران وقت زیادی را در طول شبانهروز در این شبکه های اجتماعی سپری می کنند. با توجه به این موضوع که این حوزه در فضای آنلاین صورت می گیرد و در این فضاها الگوریتم ها دائما در حال تغییر هستند شما باید تلاش کنید تا با مطالعه انواع مقاله دیجیتال مارکتینگ سواد خود را در این حوزه به روز نگه دارید تا بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید. به طور مثال تصور کنید که شما می خواهید تی شرت بخرید و در گوگل کلمه تی شرت را سرچ می کنید. هر ابزاری که با اینترنت سر و کار داشته باشد می تواند به عنوان بخشی از این حوزه در نظر گرفته شود. Exploding Topics اینترنت را برای عباراتی که در حال انفجار هستند اسکن می کند.

آیا توانستهاید او را تحریک کنید که بیشتر به سمتتان بیاید و بخواهد که کمی بیشتر آشنا شوید؟ وقتی صحبت از علم در این حوزه می شود بدین معنا نیست که شما باید در تمامی حوزه ها قدرتمند باشید، بلکه این امر بدین معناست که شما باید دقیقا با مفهوم این حوزه آشنا باشید و با افراد متخصص در این حوزه ارتباط بگیرید. علاوه بر این، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ می تواند به اندازه کافی کانال های بازاریابی مناسب را بر اساس محصول و مخاطبان هدف شما انتخاب کند. در نتیجه اگر هدف شما خرید باشد می توانید وارد این سایت شوید و اگر آن سایت با توجه به نیازهای شما طراحی شده باشد شما تی شرت خود را سفارش می دهید. بر خلاف باور اشتباه که بسیاری از افراد فکر می کنند چون با فضاهایی مانند اینستاگرام آشنایی دارند می توانند وارد این حوزه شوند باید بدانید راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ چیزی فراتر از اینستاگرام است و شما باید با علم اینکار آشنایی داشته باشید!

6. تمامی اصطلاحات سئو تک به تک آموزش داده می شود. دیگر مانند گذشته یک فرد نمی تواند در تمامی حوزه ها فعالیت داشته باشد. تبلیغات آنلاین شامل بهینه سازی سایت، استفاده از پلت فورم های اجتماعی مانند اینستاگرام، رپورتاژها و کمپین های ایمیلی می شود. محتوا نویسی بخشی از این حوزه است که در تمامی قسمت های سایت، تبلیغ در فضاهای اجتماعی و رپورتاژ کاربرد دارد. دیجیتال مارکتینگ شامل حوزه های متفاوتی از جمله سایت، پلت فورم های اجتماعی، رپورتاژ و ایمیل مارکتینگ می شود. بنابراین، همانطور که می دانید اگر بخواهیم به انواع دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم می توانیم به فضای وب، موتور جستجوی گوگل، پلت فورم های مختلفی مانند تلگرام و اینستاگرام، ایمیل و رپورتاژ اشاره نماییم. ابتدا شما را با تبلیغات آنلاین آشنا می کنیم!

رهبر محتوا زمانی می تواند موفق باشد که تبلیغ محصول خود را به یک منطقه کوچک محدود نکند، بلکه فراتر برود و آن را تا سطح جهانی توسعه دهد. برای این که در فرآیند بازاریابی موفق عمل کنید، نیاز دارید که در مورد این موضوع یاد بگیرید که چگونه محتوای اثربخش تولید، منتشر و ردیابی کنید! به همین دلیل کسانی که می خواهند در این حوزه موفق باشند باید به این موضوع توجه کنند و با استفاده از محتواهای مناسب نظر مشتریان را به سوی خود جلب کنند. در نتیجه گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید در این حوزه موفق شوید. یکی از مواردی که بهتر است قبل از شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ به آن توجه داشته باشید این است که شما در این دوره ها با مفاهیم آشنا می شوید. در پایان، اگر تصمیم گرفتید کار دیجیتال مارکتینگ خود را به شرکتی بسپارید، باید آن شرکت را با چهار چوب ذهنی خود آشنا کنید و این موضوع در تضمین رضایت شما اهمیت زیادی دارد.

دیجیتال مارکتینگ

همانطور که مشاهده کردید پیش از اینکه شما یک بخش محتوا تولید کنید باید کارهایی مقدماتی در استراتژی بازاریابی محتوایتان انجام دهید. از طرف دیگر استراتژی محتوا به ایجاد، انتشار و مدیریت محتوای سودمند و قابل استفاده دلالت دارد. در این مرحله دیجیتال مارکتینگ سعی میکند که با ارسال پیام تبلیغات و تدوین کمپینهای فروش اینترنتی و مدیریت شبکههای اجتماعی مشتریان را به خرید دوباره ترغیب کند. موتورهای جستجو سعی کردند مطالب مرتبط را نشان دهند نه مطالبی که فقط کلمه کلیدی در آن زیاد بود این به معنای اضافه کردن فاکتورهای جدیدتر و هوش بیشتر برای شناسایی پاسخ های دقیق تر برای جستجو کننده بود. اگر پاسخ شما «بله» است، وقت آن است که یک مشاور بازاریابی دیجیتال استخدام کنید. آیا جذابیت های این حوزه شما را اغوا کرده است و آن را با توانایی های خود یکسان می دانید؟ به عنوان مثال اگر شما یک کمپین ایمیلی را استفاده نمی کنید، قطعا نباید اهداف خود را برای به دست آوردن ” مشترکین ایمیل” تعیین کنید.

با توجه به این موضوع که امروزه اینترنت به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است، از این ابزار می توان برای تبلیغات استفاده کرد و کسب و کارها را در معرض دید مشتریان قرار داد. برداشت دیجیتالینگ از تعریف بالا این است که ابزار فقط یک وسیله به شمار میرود – البته ما در ایران، گاهی ابزار دوست میشویم – و موضوع اصلی «استفاده هوشمندانه» از این ابزارها است. این ابزارها را میتوان در شبکههای اجتماعی، وبلاگها، وب سایتهای شخصی، ایمیل، موتورهای جستجو و … امروزه، این مفهوم به یکی از مهمترین ابزارها در بازار تبلیغات تبدیل شده است و تقریبا تمامی شرکت های حرفه ای در سراسر دنیا دارای تیم شانار گروپ دیجیتال مارکتنیگ هستند. مشاور حرفه ای دیجیتال مارکتینگ باید تحصیلات در حوزه مدیریت و شناخت کافی از دنیای برنامه نویسی ، گرافیک نیز داشته باشد. در بازار رقابتی امروز که بیشتر کسبوکارها در فضای آنلاین حضور دارند، نهتنها نمیتوان نیاز و اهمیت سئو را نادیده گرفت، بلکه رقابت در این حوزه را نیز نمیتوان کتمان کرد.

در این ویدئو با دومین فعالیت یعنی بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ آشنا میشویم. یعنی موفقیت در این حوزه با شرکت در این دوره ها حاصل نمی شود. یعنی صاحبان کسب و کار تصمیم گرفتند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی که در دست افراد وجود داشت اقدام به جذب مشتری برای کالا و خدمات خود بکنند. آیا می خواهید به زودی به برندی معتبر در میان مشتریان خود تبدیل شوید؟ همچنین، شما می آموزید که چگونه پست های اینستاگرام و یا پلت فورم های دیگر را طراحی کنید تا بتوانید بر مخاطب خود اثر بگذارید و او را جذب کنید. اینکه بدانید آمار جذب مشتری شما چقدر است؟ تبلیغات آفلاین یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ است که می تواند به دیده شدن کسب و کار شما کمک می کند. برجستهکردن رشد تدریجی مهارتهای شما میتواند در یافتن موقعیت بهتری بهعنوان مدیر بازاریابی دیجیتال کمک کند.

اگر شما می خواهید رسما وارد این حوزه شوید باید تمرین و ممارست داشته باشید. به همین دلیل برای موفقیت شما باید کار خود را محدود و تخصصی کنید و با تمرکز بر آن و خواندن مطالب به روز موفقیت خود را تضمین نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به ابزارهای گوگل وب مستر مراجعه نمایید. این مقالات در حوزه های متفاوتی هستند و شما باید ابتدا حوزه کاری خود را مشخص کنید و پس از آن مقالات مرتبط را مطالعه نمایید.

متخصصان سئو، این آپدیت گوگل را به عنوان یکی از بهترین آپدیت های سئو می دانند و مقدمه ایده های دیگر آپدیت ها بود. یعنی ایجاد بهترین و مرتبطترین محتوا برای کاربران. گوگل ابزار بسیار قدرتمندی است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. کمپانی هایی مانند پپسی نمونه های قدرتمندی هستند که توانسته اند از تبلیغات آفلاین سود ببرند. از اواخر دهه 90 و ورود به سال 2000 گوگل به عنوان ابزار قدرتمندی برای جستجو در اختیار افراد قرار گرفت و توانست تحولات عظیمی را در ساختار زندگی و کسب و کارها به وجود بیاورد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ در نتیجه، برند شما در ذهن مشتریان نقش می بندد و هر زمان که به کالا و یا خدمات نیاز دارد ناخودآگاه نام برند شما را به یاد می آورد. بخش تجربه کاری بهتر است شامل نام شرکت، تاریخ شروع و پایان فعالیت، خلاصهای از مسئولیتها و دستاوردهای فرد باشد. صرف نظر از دامنه خدماتی که انتخاب می کنید، یک مشاور بازاریابی دیجیتال مسئول اطمینان از راه اندازی کمپین های مناسب برای کمک به شما در رسیدن به اهدافتان است. تمامی این موارد زمانی حاصل می شوند که شما با افراد متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ ارتباط داشته باشید. سئو خارجی یا off page به زبان ساده، تمامی کار هایی است که در فضای اینترنت برای درک بهتر گوگل و شناخته شدن سایت صورت می گیرد. همچنین، توصیه می شود به عنوان کارآموز با شرکت هایی که در این حوزه کار می کنند همکاری داشته باشید تا بتوانید تجربه خود را افزایش دهید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

دلیل اصلی آن این است که کاربران می توانند با استفاده از گوشی و یا تبلت خود در هر جای این دنیا که هستند وارد سایت و پلت فرم های مختلف شوند و اگر شما با این حوزه آشنایی داشته باشید می توانید در دید مشتریانتان قرار گیرد. اغلب آژانس های معتبر دارای کارنامه کاری زیادی هستند و شما می توانید درخواست داشته باشید تا آن نمونه کارها را مشاهده کنید. در این دوره شما با این حوزه آشنا نمی شوید، بلکه می توانید تصمیم گیری کنید آیا این حوزه با توانمندی های شما همخوانی دارد یا خیر!

است که می تواند به دیده شدن کسب و کار شما کمک می کند.

در بازاریابی سنتی امکان تشخیص نحوه آشنایی مصرف کننده با برند شما وجود ندارد و یا به سختی انجام میپذیرد. پس از درک نحوه کارکرد بازاریابی محتوا، اولین گام برای حرکت در بازاریابی محتوا دریافت مفهوم برنامهریزی برای آن است. وقت خود را با آن تلف نکنید. امروزه وبسیما بیشتر خدمات خود را معطوف به آموزش و آکادمی کرده و در کنار آن، به طراحی سایت و سئو نیز می پردازد. یکی از حوزههای مهم دیجیتال مارکتینگ برای بهبود فروش اینترنتی سئو است که شما می توانید با شرکت در دوره آموزش سئو در آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران با دریافت مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای به صورت فشرده تمام اصول و تکنیک های سئو را مطابق با جدید ترین منابع خارجی یاد گرفته و در کوتاهترین زمان وارد بازار کسب و کار شوید و کسب درآمد کنید.